Spotkania z przemysłem na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH
Oferta kształcenia Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH obejmuje:
Nasze kierunki dostosowane są do aktualnych trendów na rynku pracy. Systematycznie modyfikujemy programy zajęć oraz tworzymy nowe kierunki studiów. Na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH kreatywnie wykorzystujemy wiedzę inżynierską.
Studia inżynierskie trwające 7 semestrów.
Studia magisterskie inżynierskie trwające 3 semestry lub wyrównawcze trwające 4 semestry.
Najzdolniejsi absolwenci mogą rozwijać się naukowo w Szkole Doktorskiej AGH lub w Krakowskiej Interdyscyplinarnej Szkole Doktorskiej. Kształcenie trwa od 6 do 8 semestrów.
Absolwenci mogą poszerzać swoją wiedzę i umiejętności na studiach podyplomowych.
System jakości kształcenia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH stanowi zbiór procesów, zadań i działań, które wspólnie przyczyniają się do ciągłego doskonalenia dydaktyki i studiowania. Nasza koncepcja systemu opiera się na następujących założeniach:
Główny cel
Głównym celem systemu jakości kształcenia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki jest rozwój wysokiego poziom kształcenia studentów poprzez:
Funkcjonowanie systemu
System jakości kształcenia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH działa w dwóch aspektach:
Struktura systemu
System jakości kształcenia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH składa się z czterech poziomów:
Kluczowe elementy systemu
System jakości kształcenia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki opiera się na kilku kluczowych elementach:
Korzyści płynące z systemu
Wdrożenie efektywnego systemu jakości kształcenia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH przynosi wiele korzyści, m.in.:
Doskonalenie jakości kształcenia jest kluczowym elementem strategii rozwoju wydziału. System ten ma na celu zapewnienie wysokich standardów dydaktyki i studiowania, a także ciągłe doskonalenie procesu kształcenia.
Działalność w zakresie zapewnienia jakości kształcenia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH wspierana jest przez Uczelniany Zespół Audytu Dydaktycznego
Nasze główne atuty to m.in.: ogromny potencjał naukowy, uznanie wśród pracodawców, ścisły związek z przemysłem i światem biznesu, możliwość odbywania praktyk i staży w kraju i za granicą, bogate zaplecze dydaktyczno-naukowe, dobre warunki socjalne, możliwość rozwijania zainteresowań, kampus akademicki z największym miasteczkiem studenckim w Polsce.
Nasi studenci mogą skorzystać z tutoringu. Uczestniczący w programie studenci mają możliwość wyboru indywidualnego tutora spośród szerokiej bazy wykładowców o różnorodnych zainteresowaniach, a następnie wzięcia udziału we wspólnej podróży naukowej, której kierunek i cel ustalają indywidualnie ze swoim tutorem.
Tutoring rozwojowy skupia się głównie na ukazywaniu potencjału i talentów studenta, natomiast tutoring naukowy ma na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności w wybranej dyscyplinie naukowej.
Zespół Koordynacyjny ds. aktualizacji programów kształcenia na kierunkach: Technologia Chemiczna, Inżynieria Materiałowa, Ceramika, Chemia Budowlana
Przewodnicząca: prof. dr hab. inż. Manuela Reben
Zespół Kierunkowy ds. aktualizacji programów kształcenia na kierunku Technologia chemiczna
Przewodnicząca: dr hab. inż. Aneta Zima, prof. AGH
Zespół zadaniowy ds. kształcenia na kierunku Technologia Chemiczna
W skład 13-osobowego zespołu zastali powołani przedstawiciele Katedr oraz reprezentanci doktorantów i studentów.
Zespół Kierunkowy ds. aktualizacji programów kształcenia na kierunku Inżynieria Materiałowa
Przewodniczący: dr hab. Bartosz Handke, prof. AGH
Zespół zadaniowy ds. kształcenia na kierunku Inżynieria Materiałowa
W skład 12-osobowego zespołu zostali powołani przedstawiciele Katedr oraz reprezentanci doktorantów i studentów.
Zespół Kierunkowy ds. aktualizacji programów kształcenia na kierunku Ceramika
Przewodniczący: dr hab. inż. Janusz Partyka, prof. AGH
Zespół zadaniowy ds. kształcenia na kierunku Ceramika (wzornictwo ceramiki i szkła)
W skład 9-osobowego zespołu zostali powołani przedstawiciele Katedr oraz reprezentanci doktorantów i studentów.
Zespół Kierunkowy ds. aktualizacji programów kształcenia na kierunku Chemia Budowlana
Przewodniczący: prof. dr hab. inż. Jan Deja
Zespół zadaniowy ds. kształcenia na kierunku Chemia Budowlana
W skład 10-osobowego zespołu zostali powołani przedstawiciele Katedr oraz reprezentanci doktorantów i studentów.
Zadania i cele Zespołów ds. kształcenia dotyczą wszelkich aspektów związanych z kształceniem na kierunkach prowadzonych na Wydziale, w tym w szczególności:
Swoje wnioski Dziekan ds. kształcenia przedstawia w corocznej prezentacji dotyczącej jakości kształcenia na kierunkach prowadzonych przez Wydział na otwartym Kolegium dydaktycznym.
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2024:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2023:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2022:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2021:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Technologia Chemiczna na trzecim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2020:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Technologia Chemiczna na trzecim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2019:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Technologia Chemiczna na drugim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2018:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Technologia Chemiczna na trzecim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2017:
Inżynieria Materiałowa na pierwszym miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2016:
Inżynieria Materiałowa na drugim miejscu
Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2015:
Inżynieria Materiałowa na pierwszym miejscu
Technologia Chemiczna na trzecim miejscu